Owsianka jagodowa bez mleka

Owsianka jagodowa to bomba smakowa i witaminowa. Przygotowana według poniższego przepisu gwarantuje wszystkim składnikom zachowanie ich wartości prozdrowotnych. Namoczone płatki są miękkie i smaczne. Natomiast jagody i miód nadają charakteru całej owsiance. Ważne jest, by miodu i jagód nie gotować, bo w wysokich temperaturach tracą one swoje wartości. Nasza owsianka jagodowa odbiega nieco od tradycyjnej owsianki gotowanej na mleku, jednak jeśli masz ochotę na mleczną owsiankę, to bez problemu wodę można zastąpić mlekiem. Nie jest to jednak konieczne, bo intensywny jagodowy smak dominuje w całej potrawie. Owsianka jagodowa jest gęsta i sycąca. Jeśli dodasz więcej wody, to jej konsystencja zmieni się na rzadszą.

Ta pyszna owsianka bez glutenu i bez mleka to nasze częste, jesienno-zimowe śniadanie. Używamy do jej przygotowania jagód zamrożonych późnym latem.


Składniki:
  • 50 g płatków owsianych bezglutenowych
  • 60 g jagód (świeżych lub mrozonych)
  • 200 ml wody -gorącej, przegotowanej
  • 2 łyżki miodu lub 3 łyżki musu z daktyli lub cukru
Przygotowanie:
  1. Płatki owsiane zalewamy wodą i odstawiamy na 2 godziny lub na całą noc w lodówce. Jeśli chcesz zjeść owsiankę na śniadanie, to najlepiej wieczorem zalać płatki owsiane wodą i włożyć do lodówki.
  2. Owsiankę podgrzewamy trochę w garnku (do takiej temperatury, w której chcemy ją zjeść), dodajemy jagody, miód i miksujemy. Dekorujemy całymi jagodami.
  3. Gotowe. Smacznego :)

owsianka jagodowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*
Website