Placki dyniowe bez glutenu, bez cukru

Dynia i nadający jej słodkiego smaku banan, to główne składniki tych placuszków. W minionym tygodniu jedliśmy je kilkakrotnie i sprawdziły się jako śniadanie, podwieczorek i kolacja 😉 Przygotowane placki dyniowe są bezglutenowe i bez cukru. Co więcej stanowią świetną formę podania warzyw najmłodszym członkom rodziny. Nie ukrywamy, że to właśnie dzieci najchętniej zjadają się tymi placuszkami 😉


Składniki:
  • 400 g dyni (waga bez pestek i skórki)
  • 1 banan (ok. 90 g)
  • 2 jaja
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka oleju + olej do smażenia

Przygotowanie:
  1. Dynię rozdrabniamy na mus. Można to zrobić trąc ją na tarce o małych oczkach (takich jak trze się ziemniaki na placki ziemniaczane) lub pokroić w mniejsze kawałki i zblendować. Podobnie rozdrabniamy banana.
  2. Do dyni i banana dodajemy jaja, mąkę i łyżeczkę oleju. Masę na placki dyniowe dokładnie mieszamy. Konsystencja powinny przypominać placki ziemniaczane.
  3. Na patelnię z rozgrzanym olejem (wystarczy niewielka ilość dobrze rozprowadzonego oleju po całej powierzchni patelni -na przykład silikonowym pędzelkiem) wykładamy łyżką masę i smażymy na średnim ogniu. Po przyrumienieniu placków przewracamy je na drugą stronę. Najlepiej zrobić to płaską, drewnianą łopatką (na początku delikatnie podważając placki i sprawdzając czy już swobodnie odrywają się od patelni).
  4. Gotowe. Smacznego :)

placki dyniowe z bananem bez glutenu bez cukru

 

One thought on “Placki dyniowe bez glutenu, bez cukru

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*
Website